5 października 2011

Poszukujesz inspiracji?

Czy zastanawiałeś się kiedyś kiedy przychodzą Ci do głowy najlepsze pomysły?

Ja dostrzegłam, że jeżeli mam jakiś problem, najlepiej na tym wychodzę kiedy przestaję się koncentrować na tym problemie i szukać rozwiązania na siłę. Podobnie jeśli szukam inspiracji chociażby dotyczącej tego jak umeblować mieszkanie...

Najlepsze pomysły przychodzą kiedy mój umysł jest wyciszony, spokojny, kiedy nie ma w nim natłoku myśli. I tak najczęściej kiedy ćwiczę jogę nagle doznaję olśnienia i wiem co zrobić. Dopiero kiedy powtórzyło się to wielokrotnie przypomniało mi się to co mój dziadek zawsze mi powtarzał, biegał on na długich dystansach zwyczajnie dla zdrowia i niejednokrotnie po powrocie z biegu przychodził z jakimś złotym pomysłem, po czym stwierdzał, że nie ma lepszego sposobu na rozwiązanie problemu niż wysiłek fizyczny.

Dlatego też jeżeli masz problem, jakieś pytanie nurtuje Cię od dłuższego czasu spróbuj zrobić coś co odsunie Twoją uwagę od tego tematu. Najbardziej pomocne jest tutaj z pewnością uprawianie sportu bądź medytacja. Możesz jednak znaleźć coś innego co będzie działało dla Ciebie. Mogą to być spacery, szydełkowanie, rozwiązywanie sudoku bądź jakiekolwiek inne hobby, które pozwoli Ci oderwać się od codzienności. Czasem tak bardzo skupiamy się na naszych problemach, że zwyczajnie nie jesteśmy w stanie skoncentrować się na ich racjonalnym rozwiązaniu. Dlatego tak ważne jest to aby się od nich zdystansować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz