27 września 2011

Myśl pozytywnie

Zauważyłam kiedyś, że tak długo jak długo skupiam się na pozytywach, na rzeczach dobrych i tych, które przynoszą mi radość i szczęście tak długo pozostaję szczęśliwa. Jeśli jednak zacznę sobie przypominać sprawy które mi nie wyszły, osoby które mnie skrzywdziły, wydarzenia które chciałabym, żeby nigdy się nie wydarzyły, obciążam kogoś winą ze jakieś tam niepowodzenia gorycz wypełnia mój umysł i nie mogę nic zrobić na smutek jaki mnie ogarnia.

To nasze myśli mają niebagatelną potęgę i rzeźbią nasz nastrój i naszą osobowość. To my mamy tą niebagatelną siłę aby sterować tym jak się czujemy. Tu i teraz w tej chwili możemy poczuć się lepiej, możemy poczuć się radośni, możemy poczuć że oddychamy pełną piersią, możemy żyć pełnią życia, cieszyć się każdą jego chwilą.

Kiedy tylko złapiesz się na narzekaniu zmień temat, mów o tym co Ci się udało, nie narzekaj na dzieci, na męża na pogodę na pracę. Kiedy prowadzisz wewnętrzny dialog i zauważysz strumień negatywnych myśli przepływających prze Twoją głowę zacznij dziękować za to co Ci się udało, znajdź choć drobne pozytywne rzeczy, z których można się Cieszyć.

Nasz umysł jest skonstruowany w taki sposób, że w jednym momencie może myśleć tylko albo pozytywnie albo negatywnie. Dlatego też tak trudno jest się nam czasem wyrwać z błędnego koła pesymizmu.
Jeśli czujesz, że nie możesz odwrócić swojej uwagi od tych negatywnych myśli wypracuj metodę, która pozwoli Ci przełączyć się z powrotem na pozytywne myślenie. Puść swój ulubiony utwór ( powinien on być żywy, pozytywny, optymistyczny) zacznij go nucić, śpiewać nagłos a nawet tańcz, tańcz tak jakby nikt miał Cię nie zobaczyć poczuj przez chwilę wolność.

Pozytywne efekty przynosi także obserwowanie swoich myśli. Bądź obserwatorem, zachowuj się tak jakby to nie były wcale Twoje myśli. W ten sposób łatwiej będzie Ci się do nich zdystansować, uświadomić sobie że sytuacja nie jest wcale taka zła jakby się wydawała. W ten sposób łatwiej będzie Ci się przestawić na bardziej pozytywne myślenie.

Agnieszka Pełnia



Przeczytaj również:

3 komentarze:

  1. bardzo dobre rady, odkąd uświadomiłem sobie, że moje szczęście zależy tylko i wyłącznie ode mnie i mojego nastawienia a nie np od pogody, "pilnuję" swoich myśli i czuję się o wiele lepiej..

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ja cały czas walczę z tymi myślami.Ciężko jest się przestawić!!!!

    OdpowiedzUsuń